frågor och svar
Hur får jag ett användarnamn och lösenord?
Då du första gången handlar av Scrapfabriken kommer ett konto att skapas då du i ett steg mot kassan kommer att få uppge dina personuppgifter.

Jag har glömt mitt användarnamn, vad gör jag?
I höger spalt på hemsidan, strax under inloggningsfältet, finner du en länk "Glömt lösenord", klicka där, ange den e-postadress du angav då kontot skapades och lösenordet skickas till den adressen.

Jag har glömt mitt lösenord, vad gör jag?
I direkt anslutning till inloggningsfältet i eButiken finns en länk "Glömt lösenordet?". Klicka på den, sidan laddas om och du kommer att bli ombedd att ange den e-postadress som du uppgav när kontot skapades. Dit skickas ditt lösenord så att du kan logga in.

Kan jag ändra lösenord, e-postadress och adress?
Ja, det kan du. I höger spalt finner du länkar till om du vill "Ändra profil" eller "Ändra lösenord". Följ länkarna och utför dina ändringar.

Jag vill veta vilka personuppgifter ni har om mig, hur går jag till väga?
Maila oss på info@scrapfabriken.se så sänder vi dig de uppgifter vi har sparat om dig. Vill du, kan vi på din begäran ta bort dig ur registret, maila oss på info@scrapfabriken.se. Det innebär att du inte längre kommer att ta del av nyheter om du skulle ha registrerat dig för detta.

Vad gör ni med de personuppgifter ni har om mig?
Vi använder dom i vårt dagliga arbete för att fullföra vårt åtagande gentemot dig som kund. Det är endast Scrapfabriken som tar del av dessa uppgifter och vi delar inte med oss av dessa uppgifter på något vis.

Sparas min varukorg?
Ja! Det är så fiffigt upplagt att din varukorg sparas så att du kan lämna en påbörjad beställning om du skulle få förhinder att slutföra den vid samma tillfälle som du påbörjade den. En öppen varukorg sparas ett dygn.

Ni säger att varukorgen skall sparas, men min gör inte det?
För att varukorgen skall ha möjlighet att sparas krävs att du godkänner att Scrapfabriken lägger till en liten cookie på din dator. En cookie är en liten fil som innhåller den information som gör att varukorgen sparas mellan de gånger du besöker oss. Se till att du inte har en brandvägg som spärrar för cookies att sparas. När vi har högt tryck i webbshopen, exempelvis vid olika kampanjer, tar vi kontinuerligt bort öppna varukorgar som ligger och spärrar varor för andra kunder.

Jag fann fler produkter jag vill köpa, men jag har redan hunnit avsluta min order, kan jag komplettera min beställning?
Ja, så länge vi inte hunnit skicka iväg din beställning kan vi alltid komplettera din order. Kontakta oss säkrast per e-post, info@scrapfabriken.se, om du vill komplettera en redan lagd order.

Jag vill skicka min beställning som present till en annan adress, kan ni ordna det?
Jajjamen! Skriv bara i meddelanderutan att det skall vara en present och till vem och vilken adress det skall skickas så fixar vi det.

Kan man beställa från utlandet?
eButiken hanterar för närvarande endast svensk valuta. Men du som inte bor i Sverige kan alltid använda dig av betalsättet "Förhandsbetalning". Då sätter du över pengar direkt till vårt bankgiro 730-6558 och vi har då lyckats krångla oss förbi att eButiken inte kan hantera utlänsk valuta :) Bra va?! Ta gärna kontakt med oss innan du som inte bor i Sverige lägger en order, så vi reder ut bl a frakt och valutakurs.

Hur lång leveranstid har ni?
Scrapfabriken arbetar för att hålla nere leveranstiden så gott det går. Vårt mål är att packa och sända ordrar som betalts via kort, Paypal eller faktura samma dag. För att detta skall vara möjligt krävs att ordern är oss tillhanda absolut senast kl 16.00. 

Min order är betald sedan flera dagar men jag har ännu inte fått några produkter, vad har hänt?
Kontakta oss, helst via e-post info@scrapfabriken.se, om du börjar känna oro över att din order inte kommer fram till dig. Scrapfabriken tar då kontakt med transportföretagetför att påbörja en sökning av din försändelse.

Jag upptäckte att jag fått fel produkt, vad gör jag?
Kontakta Scrapfabriken för att göra oss uppmärksam på att vi skickat dig fel vara. Vi står naturligtvis för frakt av den faktiskt beställda produkten och returfrakten för den felsända produkten.

Kartongen som försändelsen kom med var så trasig att mina produkter är skadade, vad gör jag?
Detta skall genast reklameras hos Posten. Kontakta ditt lokala postkontor för en reklamation. Kontakta även Scrapfabriken så hjälper vi dig med nya produkter.

Jag upptäckte att produkten var trasig först efter att jag öppnat förpackningen, får jag reklamera produkten?
Självklart får du reklamera en produkt som var skadad redan vid köp. I bland krävs det att förpackningen bryts för att man skall upptäcka skadan. Du har rätt att reklamera en vara i upp till tre (3) år efter inköpet, men dock senast inom två (2) månader från det att du upptäckt eller borde ha upptäckt felet (Konsumentköplagen). Uppstår felet inom sex månader från inköpsdatum, anses felet vara ursprungligt och vi är tvungna att åtgärda felet för dig, om vi inte kan bevisa att felet uppstått via yttre påverkningar, som t. ex. felaktig användning.

Jag insåg efter att jag brutit förpackningen att jag inte ville ha produkten, kan jag åberopa Distanshandelslagen och min rätt till ångerrätt?
Tyvärr kan vi inte godta att en förpackning brutits om den skall återlämnas. Det är rätt att du har rätt till ångerrätt i 14 dagar då du handlat i vår eButik. Ångerrätten skall skydda konsumenter som utsätts för svåra situationer i samband med sitt köp och den ger dig möjlighet att få hem produkten för att göra en bedömning av den. Men vi anser att du, utan att bryta förpackningen, kan göra en bedömning om produkten motsvarar de förväntningar du haft på den.

Har Scrapfabriken någon blogg?
Ja det har vi. Du finner länk till den i den horisontella menyn i överkant av sidan, eller här:http://scrappfabriken.blogspot.com. Här finner du inspiration, tips och idéer från vårt designteam som rör scrapbooking, korttillverkning och annat papperspyssel.

Har Scrapfabriken något nyhetsbrev som jag kan ta del av?
Visst har vi det. I spalten till höger på skärmen finns möjlighet att börja prenumerera på våra nyhetsbrev. Ange bara din e-postadress så kommer nyhetsbrev till dig när vi sänder sådana.



*Gäller inom Sverige, upp till 2 kg.






nytt i nutiken

Tou-can do it
Tou-can do it
 
115,00 KR
Antal 
Adventures ahead
Adventures ahead
 
159,00 KR
Antal 
You are a star
You are a star
 
115,00 KR
Antal 

 
 
 

 

 

Besöksadress:
Scrapfabriken
Gustaf Mattssons väg 2
451 50 UDDEVALLA

Momsreg:
SE730226486101
Vi har F-skattsedel
Telefon:
0522 - 26 60 49

E-post:
info@scrapfabriken.se
Bankgiro:
730-6558
svea ekonomi
 
All rights reserved © 2017